sunnuntai 24. elokuuta 2014

Yli kuukausi takana!


No enhan maa oo tanne kerinny kirjoittaan, kun on niin paljon joka paiva kaikkee ohjelmaa. Oon niiiiin onnellinen, kun saan olla taalla lampimassa. Taalla on nyt ollu n. 30 °C paivisin ja taidan olla ainoo, joka odottaa tulevaa kesaa, kun en viela ymmarra kuinka polttava joulukin mua odottaa. 






Kaikki on muutenkin mennyt hyvin ja oon saanut hirmuisesti uusia kavereita mun uudesta koulusta, johon oon ollut myos tosi tyytyvainen. Oon samalla luokalla meksikolaisen vaihtarin kanssa ja ollaan molemmat vahan ulapalla oppitunneilla, vaikkakin maa kylla vahan enemman kun mulla ei oo edes espanjan kielen taitoa pohjalla. Tassa koulussa oppilaat jopa osaa olla ihan hiljaa, sillonkin kun ne ei nuku tunnilla. Mulla on nyt ollut koulussa filosofiaa, portugalia, matikkaa, fysiikkaa, englantia, musiikkia, liikuntaa, maantietoa ja biologiaa. Jotkut aineet kasittelee asioita, joita oon opiskellu jo 6. luokalla. Filosofiaa taas en oo edes alottamu lukemaan viela Suomessa ja taalla ollaan jo aika pitkalla siina, joten naa oppiaineet on vahan ristiriidassa Suomessa opetettujen asioiden kanssa. Mun koulukaveri kerto mulle myos pari paivaa sitten, etta osa koulun oppilaista on menossa 10.9. Curitibaan ja etta vaihtarit sais kans lahtee sinne jos haluaa. Curitiba on Etela-Brasiliassa, 9 tunnin ajomatkan paassa Assiksesta. Matka on melko pitka, mutta naanpahan sitakin osaa Brasiliasta. Ihan huippua!
Meilla oli koulussa kulttuuripaiva ja kokkailtiin ja syotiin eri maiden ruokia.


Muuten koulussa on tarjolla aina joku leivos ja maitoa.

Koulupukuna on ainoastaan koulun oma t-paita, muuten saa kayttaa vapaasti omia vaatteita.




Paasin alottaan lentopallonkin melkein heti kun tulin tanne ja mun joukkuekaverit on tosi ihania, niin kuin Suomessakin. Mua oltiin kuulemma odotettu jo kauan ja heti ensimmaisissa harjoituksissa ne anto mulle korun ja toivotti tervetulleeks. Harjoitellaan ma-pe 2h joka paiva ja taa onkin vahan huvittanu mua, kun taa harjoitusten maara ei nay juurikaan missaan taalla... Ensimmainen pelikin oli perjantaina, mika kyllakin havittiin. Hauskaa oli!! Ja on hirmu kiva kun paasen reissaan ja nakeen paljon uusia paikkoja myos mun joukkueen kanssa.





Taalla ollessani oon saanu jonkun allergisen ihottuman toiseen jalkaani ja oon nyt juossut apteekissa ja laakarissa hakemassa erilaisia rasvoja ja laakkeita. Lisaks sain laakarissa jonkun piikin jalkaani ja se on ruvennut nyt tehoomaan ja taa ihottuma ei nayta enaa yhtaan niin pahalta. Se laakari veikkas, etta oon allerginen naille hyttysille. Amazoniaa odotellessa!


Sain vihdoin myos kutsun ensimmaiseen piirin D4510 tapaamiseen, missa on paljon muita vaihtareita ja rotareita talta alueelta. Taa tapaaminen pidetaan 12.-14.9. Pirapozinhossa, missa meille on jarjestetty paljon aktiviteetteja viikonlopuks, esimerkiksi Festa Junina!!! Oon jo paassyt kerran Festa Junina -juhliin ja oli kylla ihan hullun hauskaa. Taalla on joka kuukaudelle omat juhlat ja teemat, mutta taa heinakuun teema on tosi suosittu ja siks se on tonakin viikonloppuna vaikka onkin jo syyskuu, koska kaikkien ulkomaalaisten pitaa kuulemma kokea ne. Tassa on joitain kuvia mun ekoista Festa Junina -juhlista, mitka oli mun aidin kaverin synttarit.
Aiti ja sisko <3



Tassa viela pari kuvaa meidan Marilia-viikonlopulta parin viikon takaa.

.



Beijos!
Magda




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti