perjantai 28. marraskuuta 2014

KESÄLOMA!


Nopeat kuulumiset ennen pientä taukoa.
Mun toinen perhe on aivan ihana ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ollaan oltu kaikkiaan varmaan 7 eri grillijuhlissa parin viikon aikana, kun mun vanhemmat on niin innokkaita esittelemään mut kaikille niiden kavereille. Lauantaina järjestettiin myös meillä yhdet juhlat ja hostvanhemmat sanokin mulle "Magda kutsu sääkin kavereitas" ja meitä olikin täällä 10 vaihtaria plus pari muuta mun kaveria ja mun siskon kaverit ja hostvanhempien kaverit niin oli kaikkiaan joku 50 henkee. Tästä mää tykkään Brasiliassa! Kaikki on tervetulleita ja kutsuttujen kaveritkin voi tulla. Haha!

Oon kysynyt tässä koko kevään ajan että mikä päivä se loma sit oikeesti alkaa ja kukaan ei tiedä. Kaikki näyttää kalentereistaan, "ehkä tollon, tai sit vasta seuraavalla, tai sitä seuraavalla viikolla..." Tää ihmetyttää aika paljon, koska Suomessa on tottunut siihen että viiminen koulupäivä ennen joululomaa on tiedossa jo tosi aikaisin. Pääsin ite kuitenkin alottaan kesälomani eilen ja parin tunnin päästä lähdenkin kahdeksi ja puoleksi viikoksi Amazonille/northeastille 25 muun vaihtarin kanssa.

Meidän piirin matkoihin kuuluu Amazon/northeast, Peru, Rio De Janeiro ja Iguassun vesiputoukset. Nää matkat on melko kalliita, niin valitsin oikeastaan vaan yhden matkan, mikä on siis pohjois-Brasiliaan ja se on samalla tän piirin pisin matka. Rio olis ihan mieletön karnevaalien aikaan, mutta voi olla että pääsen käymään siellä mun perheen kanssa ja se ei olis mahdottomuus myöskään myöhemmin elämässä, toisin kuin Amazon.

Suunnataan kaikki Assiksesta lähtevät vaihtarit illalla ensin bussilla tunti Maríliaan ja hypätään siellä toiseen bussiin, jonka jälkeen suunnataan lentokentälle (en kyllä vielä tiedä minne..) Meidän pitää siis lentää Manaukseen, sillä bussilla sinne ajaminen kestäis useita päiviä. Manauksessa meillä pitäis olla kaupunkikierros ja sen jälkeen jatketaan bussilla pari tuntia keskemmälle Amazoniaa. Siellä ollaan kaikkiaan noin viikko, jonka jälkeen matka jatkuu kohti kuumaa Fortalezaaaa!!! Tää tapahtuu bussilla ja hostvanhempien mukaan tää on melkein 4000km matka, mutta mua ei haittaa koska pääsen vihdoin rannalle! Viikko northeastilla ja matka jatkuu edelleen bussilla kohti pääkaupunki Brasíliaa ja tää on kanssa tosi kaukana noin 2000km päässä Fortalezasta. Siellä meillä on tiedossa kaupunkikierros ja jotain muuta ohjelmaa, minkä jälkeen lennetään takas etelämmäs, lähemmäs meidän kaupunkeja. Tää maa on ihan valtava ja varmaan vasta tän reissun jälkeen sen kunnolla ymmärtää.

Beijos!
-Kiitollinen Magda!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti