perjantai 20. helmikuuta 2015

Karnevaalia!

 Paluu kouluun suoritettu! Mulle olis käyny se lomailu ihan hyvin tän koulun sijasta.. Siis mulla on ideat ihan loppu tunneilla mitä seuraavaks piirtäis, kun kavereiden kanssa höpöttelyn lisäks oikeestaan vaan piirtelen kukkasia.. Kaikki kyselee kokoajan jotain, ihan samanlailla kun olisin just vasta tullu uutena siihen kouluun ja opettajatkin on oikeesti ihan samanlaisia, vaikka ne yrittääkin aina välillä huutaa ''Finlandia kertoo juttunsa välitunnilla'' pitääkseen uskottavuutensa opettajana ja heti perään jatkaa jonnin joutavien kyselyä...

Koulun alussa etittiin mun hostsiskon kanssa mulle portugaliks luettavaa tunneille ja nää satukirjatkin alkaa olla jo aikalailla kaikki koluttu.

En tiedä oonko kirjottanu tänne vai en, että mun hostsisko lähtee Saksaan vaihtoon elokuussa!?! No kävikin niin että sinne oli tästä piiristä vaan kaks paikkaa ja Mariana putos listalta ja sille avautu paikka Pohjois-Ranskasta samasta piiristä jossa asuu yks poika, joka on nyt täällä Assiksessa kanssa vaihdossa. Huikee sattuma! Nyt ollaan sit rakenneltu sille pinssejä hiki hatussa täällä iltaisin, ettei käy niin kuin mun pinsseille Suomessa, kun mulla ei ollutkaan aikaa väsäillä niitä. Kiitos uhrautumisesta pikkusisko! <3


Viikon koulussa istumisen jälkeen koittikin heti viikon loma, sillä viime lauantaina alkoi kauan odotetut karnevaalit. Meillä ei ollut sen suurempia ohjelmia tiedossa, sillä sisämaassa karnevaaleilla ei ole lähellekään niin suurta merkitystä kuin Riossa ja muissa suurissa kuapungeissa rannikolla. Näin mulle siis sanottiin ennen karnevaaleja, mutta kyllä täälläkin oli melko hulina aina keskiviikkoon asti... Lauantaina lähdettiin ihan vaan minä, mun hostsisko ja -vanhemmat kattoon Assiksen kulkuetta keskustan pääkadulle, mikä oli suljettu jo aikasin aamulla, vaikka karnevaalit alko vasta myöhään illalla.



koko kulkue meinas tyssätä kun yhdestä kärrystä puhkes rengas.










Muina päivinä lähdettin juhliin karnevaaleja 30km päähän Palmitaliin ihan vaihtari porukalla ja samalla tuli juhlittua meksikolaisen läksiäisiä, joka joutui lähteen takas kotiin torstaina.



Niin ja 7kk tänään takana, KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! Seuraava viikkoa pidempi loma taitaa olla mulla vasta reilun 4kk jälkeen Suomessa. Hyvää hiihtolomaa sinne kauas! <3

-Magda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti