perjantai 30. tammikuuta 2015

Rio De Janeiro

Heippa! Mun kirjoitukset tänne on ollut suurin piirtein kaikki mun reissuista ja tuli jälleen jatkoa, sillä pääsin käymään RIO DE JANEIROSSA! Lähdettiin mun hostsiskon kanssa bussilla torstai-perjantai välisenä yönä ja saavuttiin Rioon perjantaina iltapäivällä 15 tunnin matkan jälkeen. Meitä oli vastassa ihana ihana Hanna-vaihtari, jonka hostperheen luona päästiin majoittautuun. Kiitos Hanna! <3

Kaikkien dokumenttien ja ihmisten puheiden perusteella mulla oli vähän ennakkoluuloja Rioa kohtaan, mutta rakastuin kyllä täysin Rioon! Kaikki puhuu vaan kamalista faveloista ja vaarallisuudesta ja onhan se totta ettei Rio ole mikään maailman turvallisin kaupunki, mutta ne hienot rannat ja paremmat alueet sulatti mun sydämen kyllä täysin. Se pitää nähdä ennen kuin uskoo. 

Lauantaina lähdettiin kohti sokeritoppavuorta ja oli hauska kun aiemmin oli nähnyt vaan kuvia maantiedon kirjassa ja sit se olikin yhtäkkiä edessä. Meille osu vähän pilvisempi päivä tollon, niin kaikki kuvat mitä otettiin on vähän sumuisia. Loppupäivä kulutettiin Ipanemalla rannalla ja törmättiin jopa suomalaiseen ihan sattumalta.








Sunnuntaina lähdettiin aamulla torille, jonka jälkeen meillä oli vuorossa Kristus-patsas ihan hullussa auringonpaisteessa... Sinne mentiin siis semmosella junalla, mutta silti oli muutamat rappuset kavuttava ja tuntu välillä ihan mahdottomuudelta siinä kuumuudessa.
















Maanantai käytettiin mun lemppari rannalla Copacabanalla ja illalla mentiin tyttöjen kanssa vielä shoppaileen yhteen Rion monista ostoskeskuksista.







Takas lähdettiin mun hostsiskon kanssa tiistai-iltana ja nyt ollaan vaan hehkutettu kaikille miten ihanaa Riossa oli. Oon niin onnellinen, että näin senkin kaupungin, vaikka asunkin tosi kaukana sisämaassa. 

Nyt nautin vielä reilun viikon kesälomasta ja odottelen karnevaaleja, että päästään taas viikon lomalle. Karnevaalien jälkeen mua odottaakin jälleen perheen vaihto. Mihin tää aika katoo!!!

-Magda









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti